5. ročník




21.6. zbytek týdne jsme opakovali v obou předmětech

Příští týden budou mít děti školu do 11.50 ( možná s prodloužením v Po, kdy nají turnaj v T-ballu a v Út, kdy většina jede na Měřín ) , ti, kteří nepojedou plavat zaměstnáme prací na pozemku a nějakými snímky, na které jsme neměli čas během roku, takže učebnice se odevzdávají ve středu- co jde, opravte a pokud by dítě onemocnělo, prosím, ráno přivézt, ve čtvrtek půjdeme na Strnadovský mlýn, v Pá první hodinu ve třídě zhodnotíme celoroční práci a většina dostane vysvědčení  a ti s vyznamenáním jej pak po deváté dostanou od paní ředitelky ve školní jídelně , pak bude oběd a HURÁ NA PRÁZDNINY a já se s vámi tímto dopředu loučím , nebude již asi o čem psát  Bar.

17.-18.6. ČJ - včera kontrolní práce, dnes přímá řeč

M- včera  opakování - hlavně geometrie, dnes kontrolní práce z geometrie

Celý zbytek týdne budeme ještě pracovat dle rozvrhu, chybí mi 11 neodevzdaných čtenářských deníků a od 6 dětí doplatek za školu v přírodě- žádám o  vyřízení této záležitosti, abychom mohli zaplatit autobus , děkuji Bar

12.6. Čj - opakování podle pracovního listu: domácí práce+ další cvičení - ostatní cvičení uvnitř možné jako dobrovolný Dú ( možno oznámkovat)

M - str. 47+další 2 geometrické příklady ( příprava na prověrku), rozklad čísel

při slohu jsme šli na hřiště trénovat na zahradní párty - nutno se do zítřka naučit texty ! - od 9.15 proběhne generální zkouška

11.6. ČJ - opakování slovních druhů- hlavně neohebných - str. 154

M - druhá část kontrolní práce ( třetí bude asi 17.6. )

10.6. Čj : opakování ( písemné ) -opis s doplněním -i,-y , podmět, přísudek, věta jednoduchá, souvětí

M : desetinná čísla se třemi desetinnými místy - str. 45

Sl. - nácvik vystoupení na párty

6.6.. Čj- zopakovali jsme předložky a nově se věnovali spojkám 148 -151 vybraná cvičení

M - G : přinesla jsem již používané čtverečkované papíry - zopakovali jsme osovou souměrnost 40/8  a pak se věnovali povrchu krychle a kvádru str.44  ….. Dú = 44/5 ( na příští čtvrtek- ráno odevzdat sešity před generálkou ! )

5.6. Dnes nás bylo sice méně, ale i tak nám to někteří hoši dost zpestřovali, nicméně v Čj jsme se věnovali kontrole práce z minulé hodiny a z domova, pak přišlo na řadu opakování s pracovním listem - D/ na pondělí ( dnes nepřítomní dostanou zítra )a v M jsme stále procvičovali sčítání a odčítání desetinných čísel

v pátek přijdeme o M , protože za dětmi přijede " Tonda obal na cestách" +-hodinový bezplatný program

protože konec příštího týdne bude ve znamení Zahradní párty , napíšeme si v Po a Út diktát a opakování z matematiky, kontrolní práci nechám nejspíš na 18.6( kdo nebude ve škole, napíše dodatečně )

4.6. Čj  Předložky 146,148 procvičování včetně pádů podstatných jmen

M - dvacetiminutovka41/2a,b+42/3a,b ( počítali jsme včera a předevčírem) + ústně 43/ 1,2,3,4,5,6

3.6. Čj - mluvnice : dokončení příslovcí str.144, 144/10 písemně- dokončit doma : určit zákl. skladeb dvojice, zakroužkovat ( tužkou) příslovce : počátečním písmenem  m- necháme pro místo, mír pro příslovce míry , LV - život a dílo K.H Máchy - stručně, ukázka z Máje ….čtení scénáře na párty

M- jednotky času - procvičování podle str.42: část společně, část samostatně ( za hlučení při hodině, zároveň jsem nabídla pomoc tomu, kdo nebude rozumět zadání )

Milí rodiče, jak jsem již upozorňovala, některé děti- v podstatě jde o 5 chlapců- se domnívají , že si mohou dělat, co se jim zlíbí .Měli byste jim vysvětlit , že nejvíc tím poškozují své spolužáky, kteří si to nezaslouží . Budou trestáni jednak prací po škole a jednak známkou z chování a Vás budu nutit k návštěvě školy. ˇŽádám Vás tímto o spolupráci, aby závěr školního roku proběhl bez dalších problémů.  Děkuji  Bar. 

30.5. Ačkoli máme před sebou ještě měsíc školy a to přibližně 3týdny učení, některé děti se chovají, jako by byl již konec!  V pondělí přinést peníze za fotografie ( cena v ŽK )

Čj - ještě jsme procvičovali příslovce : celá str.143+144/8

M-G : desetiminutovka 34/6 ( rýsovali jsme před týdnem ). Pak tělesa str. 40 + nakopírované pláště, které si na příští týden vystřihnou ( doporučuji podlepit) , dále si přinesou čtverečkovaný papír 

29.5, Čj - kontrola Dú ( tři nevypracovali) , příslovce 143/2 - kdo nedokončil- doma

sloh : pokračovali jsme ve scénáři na slavnost

M  - jednotky času - str.41 celá včetně několika příkladů na dělení

28.5. ČJ a) na pracovní listech  jsme procvičovali věty jednoduché a souvětí , pokračování = Dú 38/1,2 …. potom jsme začali učivo o PŘÍSLOVCÍCH učebnice str. 142

M- zkopírovala jsem z učebnice str. 39, aby nemuseli rýsovat tabulky a grafy - celou jsme vypočítali

27.5.M - začali jsme závisle a nezávisle proměnnou, v druhé části jsem se vrátila k dělení desetinných čísel 

Čj - mluvnice = shrnutí učiva o souvětích+ 139/28 , LV  poezie-recitace ( ač jsem to v pátek připomínala, někteří si raději nechali dát 5) pak jsme se věnovali K. H. Máchovi

Ti , kteří nesplnili zvláštní úkol za zvláštní chování jej budou psát postupně ve družině ( napíši vždy SMS rodičům )


24.5. M - kontrolní práce

Čj - opakování a shrnutí učiva o souvětích.. str. 135 - 137 : ústně, 137/23 písemně ( kdo nedokončil, doplní doma ). Několik jedinců intenzivně rušilo a mají úkoly navíc a to 136/19a příp. 19b

23.5.Čj napsali jsme inzerovaný diktátek, pak jsme se informativně věnovali větám hlavním a vedlejším ( str. 132)

M - G str. 34 / 1,2,3,4,5,6 +-1/3 žáků nenosí pomůcky na rýsování , 34/7 Dú

22.5. Protože dnes byla polovina dětí na sportovním klání v Sedlčanech, hlavně jsme procvičovali jak v češtině, tak v matematice, při slohu jsme ale připravovali " scénář" na vystoupení na zahradní slavnosti ( nepřítomní obdrží kopii a společně dokončíme příští týden)

21.5. Čj- začali jsme souvětí , opakujeme vzorce a spojovací výrazy a psaní čárek

M - jako příprava na první ( ze tří ) část kontrolní práce jsme opakovali :8/3,4  , 8/8 , 15/4 , 23/3 + pětiminutovka násobení desetinných čísel

Dú . 35/7 horní řádek

20.5. Čj  děti dostaly pracovní list z pracovního sešitu  a procvičovali jsme str.46- 1-3a společně,3b dokončit doma 

LV - jsme věnovali částečně  přípravě na Zahradní slavnost, částečně Starým pověstem českým

M str.35 / 1,2,3,4,5 = dělení desetinných čísel přirozeným číslem

Vzhledem k tomu , že už děti " žijí" školou v přírodě, není výuka příliš efektivní. Včera byly rozděleny do pokojů, dnes poučeny o chování a bezpečnosti , hlavně během cesty.  V pondělí nezapomeňte na  Prohlášení zákonných zástupců a kartičku pojištěnce . V případě nějakého neplánového zdržení volejte !

10.5. Čj včera i dnes jsme procvičovali mluvnickou skladbu 128-129

M . procvičujeme všechny úkony hlavně s desetinnými čísly, dnes zejména slovní úlohy

7.5. Čj - pro řádné procvičení jsem dětem nakopírovala několik PL z Nové školy , dnes jsme si zopakovali vše o podmětu a přísudku a procvičili na PL  24/1 , na čtvrtek mají za Dú 25/3

M - začali jsme násobení desetinných čísel přirozenými čísly str. 32-33

6.5.dnešek byl poznamenán focením , tak jsme pracovali méně : Čj - rozbor posledního diktátu, grafické znázornění vět s využitím domácího úkolu, který většina neudělala dobře, neb si nepřečetli celé zadání ! LV jsme propojili se slohem : zkoušení básničky, mluvní cvičení , čtení ukázky ze Starých pověstí českých

M - počítání s desetinnými čísly 31/1,31/5,8

Připomínám, že v pondělí je focení 

3.5. M - vyhodnocení testu z rýsování ,vysvětlení nejčastějších chyb, osvětlení praktického využití příkladů ze str.28, chvilku dělení a násobení desetinných čísel

Čj : str. 126-127 skladba - procvičování + přívlastek, diktát, Dú : 128 /3


2.5. Čj 126-127 skladba, opakování, procvičování,  zhodnocení Dú

M - G  : zopakování postupu při rýsování trojúhelníků a osy souměrnosti, test , počítání obvodu a obsahu nepravidelných ploch, kdo nedokončil 28/3 - dokončí doma !

30.4. Čj - oprava diktátu ( 2 žáci provedou opravu doma, neboť ji neudělali) , SKLADBA str. 126/1 částečně 

M -27/8,9,10 spol. - velmi pomalu, protože žáci neměli všichni potřeby na rýsování , i když jsem je minulý týden informovala, že G budeme mít nyní nepravidelně, podle potřeby !  

29.4. Čj kontrola Dú´- 7 dětí přepracovat ( 10-29 chyb!), nový Dú PL 43/6, shrnutí učiva o číslovkách -uč. str. 124, slibovaný diktát,  LV : próza s dětským hrdinou - samostatná práce s čítankou - každý výběr ze dvou článku, přečíst a zpracovat dle pokynů do literárního sešitu

M : opakování sčítání desetinných čísel 31/11, převody jednotek obsahu 27/ 5,6,7,8 + zkoušení u tabule

26.4. M: nejprve jsme zopakovali pravidla násobení desetinných čísel a procvičili 25/1,5  poté jsme přešli na jejich dělení 29/1,2,3,4

Čj důležité procvičování číslovek 122-123 ,několik jedinců, kteří nechtěli spolupracovat mají Dú 123/14 . . . . . . kdo má doma sešit na diktáty, prosím vrátit do školy       bar.


25.4. Čj : práce s pracovním listem ( 41-42) a učebnicí( 121-122) - zopakovali jsme ( hlavně pro sportovce) str. 41 a pokračovali spol. na str.42/ 1,2,3-jen číslovky, zbytek za Dú na Pá

M-G ( nosit velké sešity a rýsovací potřeby každý den) - opakování  ( ukázalo se, že nutný i nový výklad) str. 22, nedokončené příklady dokončit do Po ( Po a Út se budeme věnovat geometrii )

24.4. dnes nás opět bylo méně a tak jsme převážně procvičovali : Čj uč. 121 -122 skloňování číslovek, SL - neverbální komunikace- hlavně jsme si předváděli různé situace

M : opakování podle učebnice 21/5, 23/1,11 , 27/2 

Blíží se nám odjezd na školu v přírodě, proto prosím, aby děti nosily doplatek 1500 Kč spolu s prohlášením o seznámení se s programem. Děkuji Bar.

23.4. dnes pro změnu polovina dětí odjela na soutěž ve vybíjené, moc hezky se s těmi zbylými pracovalo , při Čj jsem využila pracovní listy na číslovky a procvičovali jsme, při M jsme pro změnu doplňovali některá cvičení z pracovního sešitu :30/5, celá str. 27

Všem dětem i jejich rodičům přeji příjemné a slunečné velikonoční prázdniny k nabrání nových sil do posledního čtvrtletí Bartošová

17.4.i když 8 dětí ze třídy odjelo na MC Donald´s cup pracovali jsme dál : ČJ : číslovky 120 modrá část( stručný zápis ),5/ a,b +6, dále skloňování číslovek  str. 121 : skloňování dva, oba - do škol. sešitů

Sloh : str. 125 oznámení - celá strana , M : PS celá str. 26 , přítomní žáci dostali 2obrázky na doplnění dle souměrnosti, ostatním pošlu po rodičích

15.4. Čj : druhy číslovek viz str. 120, LV : dokončení literární dílny = 2 skupiny prezentace, zápis , zhodnocení

M osová souměrnost- krátké připomenutí - ve středu děti dostanou obrázky, které o prázdninách dokreslí( sportovci si pošlou sourozence nebo se domluví s kamarádem), násobení des. čísel 25/5, sčítání zlomků 25/8 - oboje = opakování      Dú ( středa) 24/8,9

Protože zítra děti jedou do planetária, byly poučeny o BOZP a chování během této akce.

11.4. Čj - oprava kontrolní práce, 118/1 - číslovky      M :násobení desetinných čísel deseti a stem 24/1,2,3,4,5,6,7  

připomínám: dne 17.4. v 15.30 se konají třídní schůzky

10.4. Čj - mluvnice: dokončení kontrolní práce - diktát, někteří dokončení ze včerejška 115/23

, spol. 115/22 + shrnutí učiva o zájmenech, SL : složenky, podací lístek apod.

M -19/3,4,5,6, + 20/1,6,9,= společně, původně samostatně 20/7,8 (musela pomoci tabule) , Dú : 21/3,4 na pátek, "hasiči " zítra

9.4. Čj - procvičování zájmen ( 115/21,23) Zájmena Ty, Vy...v dopisech : 115/24 + str. 116

M  : počítáním se zlomky dnes společně a s tabulí  str. 18 +19

8.4. Čj - mluvnice = kontrolní práce, LV = čtenářská dílna - práce s časopisy

M - sčítání a odčítání zlomků 17/4,5,6,7,8,9 = samostatná práce s případným vysvětlením zadání

5.4. Čj - procvičování zájmen doporučuji program na Googlu  ZŠ Rožmitál pod Třemšínem zájmena a hned na začátku vyskočí 2 šikovné programy

M - celou hodinu psaly děti Pathagoriádu

4.4. Čj  procvičování zájmen : 113/16,17 + 114- zájmena ten, náš, on, ona, ono, 114/18 Dú = pracovní list 53/5 ( osmisměrka) - průprava na kontrolní práci v pondělí

M  - pracovní sešit :a) zlomky str. 24 , Dú na pondělí 25/1,2,3,4

b) opakování o úhlech- zadní předsádka + str. 43

3.4. Dnes měly děti odpočinkový den : první dvě hodiny se bavily při divadle : České divadlo 20. století, třetí hodinu dostaly v rámci akce MLÉKO DO ŠKOL  ochutnávkový koš plný sýrů, mléka a jogurtů. Vše nesnědly, takže to dostanou zítra na svačinu. Doporučuji přinést chléb nebo rohlík, lžičku a kelímek od jogurtu nebo misku ( Cottage, jogurt) . Úkoly, které byly na dnes - přinést zítra !

2.4.  Čj -zájmena : 112/12 sešit + kontrola, 113/15 sešit+ tabule

M - počítání se zlomky : 12/6 , 14/ 2,3,4 , 15/ 3,4 … Dú ( píši pro Anetku) 14/6 + 15/4,5

29.3. protože dost dětí bylo tyto dva dny na soustředění s ostatními jsme hlavně procvičovali a opakovali  Čj :pracovní list s tvorbou příd. jmen a slova se zdvojenými souhláskami  ( podle sešitu Opakujeme češtinu ve 3. - 5. ročníku) , M - počítání se zlomky a převody : 12/8, 13/2,5 = společně, 13/8+12/11 do sešitu 

 Připomínám pondělní cestu do knihovny !

28.3. Čj - skloňování zájmen  JÁ, MY, SE s využitím power-pointu Dumy

M - G  Porovnávání úhlů, osa úhlu - celá str. 7

27.3. j - mluvnice : oprava diktátu, procvičování zájmen - osmisměrka

sloh: mluvní cvičení - 5x, osnova dopisu kamarádovi - kontrola , dopis nemocnému kamarádovi - dokončit za Dú do příští středy - dejte si na něm záležet ! 

M - kontrolní práce  ( " rychlíci"  počítali ještě oříšky ze zadní části učebnice )

V pondělí 1.4. pojedeme do knihovny v Sedlčanech : sraz u školy v 7.50 , odjezd 8.06 ( autobus přes Mezné) , po návratu ještě výuka. Poplatek za program  200 Kč (zaplatíme z loňského sběru) děti budou platit jen autobus tj. 8 Kč

26.3. Čj : oprava nejčastějších chyb z Dú ,  Diktát( včera procvičovaný) ,zájmena str. 120 , Dú - dokončit do škol. sešitů 112/10

M - V restauraci  ( str.10) - úkoly rozděleny do skupin , následně str. 12 : počítáme se zlomky

25.3. ČJ kontrola PL - shoda podmětu s přísudkem, koncovky post. jmen, příd. jména přivlastňovací, procvičování budoucího diktátu, skloňování zájmen já, ty se

LV : přednes básní + výběr reprezentantů na Sedlčanskou růži, skupinová práce s časopisy

M: Klokánek  - vyhodnocení , aritmetický průměr 9/4, 9/2



22.3. M : KLOKÁNEK - částečně přesahoval do Čj - tam jsme pak procvičovali zájmena  - do školních sešitů do připraveného přehledu tužkou napsat zájmena 109/5 , do domácích 108/2

21.3. Dnes děti vynášely Moranu , a tak se učily první dvě hodiny - z toho byl jeden Čj : věnovali jsme se podrobně práci, kterou měli žáci vypracovat o prázdninách -vysvětlili jsme si chyby

Na základě upozornění veřejnosti jsme děti poučili o nebezpečí spojeném s návštěvami neobydlených objektů a o nezákonném ničení majetku obce i soukromníků lihovými fixy a spreji

20.3. Čj - mluvnice : opakování stupňování přídavných jmen - samostatná práce na pracovní list ( připravila jsem pro zastupující kolegyni , byla jsem u lékaře)

Sloh: dopis kamarádovi do nemocnice str. 117, četli, diskutovali, procvičovali a,b,c,d, částečně společně, částečně samostatně  : dokončit doma 117/ c,d + osnovu dopisu / na středu 27.3

M - samostatně ( na známky) 4/12 ´= opakování, společně8/8


19.3. Čj : zájmena - učebnice 108/1a,b,c + 109 /3 určení zájmen s využitím přehledu dole, pak jsme do sešitu udělali 7sloupečků po 3cm a nadepsali druhy zájmen,  doplnit do těchto sloupečků zájmena ze cv. 3

M rozcvička 5/1 , zapisování částí zlomky a desetinnými čísly 5/ 3, 5,4 - u toho jsme se "zasekli", takže na aritmetický průměr již nedošlo

Protože příprava na vyučování se u některých žáků horší a stejně tak i chování , udělovala jsem dnes několik napomenutí i DTU, mnozí další jsou na hraně. Prosím rodiče, aby nejméně 1x týdně kontrolovali a podepisovali ŽK děkuji Bar.

A máme po prázdninách, dnes 18.3.  jsme už zase jeli dál - Čj : na začátku jsme se vrátili k přídavným jménům abychom se zbytek hodiny věnovali  ZÁJMENŮM -k tomu jsem použila přehled formou power-pointu, stručný zápis do sešitů. Při LV jme se věnovali dílu a životu H.CH. Andersena  a stihla jsem i vyzkoušet 2 básně - znovu upozorňuji, že nestačí text odříkat, ale prožít obsah a odrecitovat!

M. jako rozcvičku jsme se vrátili k desetinným číslům ( 4/1,4) a nově jsme začali aritmetický průměr str.8/ 1 - 8

Přeji hezké prázdniny bez úrazů a nemocí   Bar.

8.3. Čj opakování a shrnutí učiva o přídavných jménech 105-106 ,děti dostaly PL který jsme již použili na začátku roku, uprostřed je dvoustrana  Opakování přídavných jmen - doplnit 18-19/2,4,5,6a,b

M - rozdali jsme pracovní sešity , školní sešity ( odčítání + slovní úlohy )  a kontrolní práci z geometrie - provedli jsme rozbor, rozdali jsme si třetí díl matematiky ( pro marody čeká ve škole) a hned jsme procvičili 3/1,4,7

7.4. Čj včera jsme po návratu ze Sedlčan - program byl moc pěkný, chování dětí v pořádku - procvičovali str. 104, dnes jsme chvíli pokračovali 104/6 druhý řádek = Dú, načež jsme se věnovali stupňování přídavných jmen

M - G :  čtvrtletní  test 

5.3. na dnešní pyžamový den se většina dětí vykašlala, Ty ,kteří se převlékli chválím ! seznámili jsme se s maškarními oslavami na Veselém kopečku ( skanzen ) a pak jsme procvičovali některé mluvnické jevy, při matematice jsme se vrátili ke včerejším početním úkonům a pak měly děti možnost si známky opravit samostatným sčítáním a odčítáním desetinných čísel - někteří stihli i slovní úlohy - vše ze str.53

Připomínám, že zítra jedeme do Sedlčan, pojedeme přes Nedrahovice, Kamenici a Bor - a tak mohou děti nastupovat cestou, po návratu bude ještě Čj , kdy je nutné odevzdat práci  na téma " recyklohraní " a neodevzdané Dú z M

4.3. ČJ : ml. - 102/2 ústně 103 celá strana - na pracovním listě=doplňování

LV - báseň ( Rosa) všichni na 18.3 !  úkol na téma S rýmy nejsou šprýmy  splnili pouze 3 žáci  a to pěkně , ostatní odevzdají ve čtvrtek !

M odečítání dest. čísel opakování , zaokrouhlování deset. čísel str. 52  D.ú : 52/6,7

1. 3.  ČJ : Skloňování přídavných jmen přivlastňovacích str. 102 ( tabule, sešit ),oprava diktátu a určování příd. jmen tvrdých a měkkých

M : vyrobili jsme si tabulku s přehledem JEDNOTEK OBSAHU - mohou ji používat při jakékoli práci  do konce března, odečítání desetinných čísel 51/6

Opakujte si vše o přídavných jménech a desetinná čísla _ písemný úkol nový není !'

28.2. Čj-opakování 100/14 ( tři u tabule ), procvičování, Diktát 97/3 - 4řádky + určit příd. jméno T,M

M - G:opakování podle pracovního sešitu ( příprava na kontrolní práci) PS str. 35,56,38  Dú na čtvrtek6.3. PS 39/5+36/4,7 +38/1 - nebyl čas na zapsání do úkolníčků , proto zdůrazňuji

27.2. Čj - mluvní cvičení 3x( z toho jeden odmítal hovořit, ostatní dobré ), procvičování 100/ 14,15 - i souvětí a ZSD

sloh : vyhodnocení slohů z minulého týdne, vysvětlení stylistických chyb , rozhovor o dalším projetu

M - desetiminutovka - dělení : 2 příklady, učebnice 51 / 12, 13, 8 zpaměti společně

Příští týden nás čeká : 5.3. masopustní úterý = pyžamový den, 6.3. KDJS Sedlčany : Objevená Kytice - vybírám 40Kč, odjezd autobusu v 8,oo hod. od školy

26.2.  ČJ - dokončeno 99/10, samostatně s následující kontrolou 100/11,na tabuli 100/13 , spol. 100/12

M - odčítání desetinných čísel - vysvětlení viz. 50/1 , společně- ústně 50/ 2,3,4,5 - na tabuli

na známku (desetiminutovka ) 49/13 nejméně 2 příklady, Dominik doma 6př. 

Ve čtvrtek bude velké opakování geometrie

25.2. ČJ - mluvnice: opakovat 98/4 , pětiminutovka - 14 slovních spojení,98/8, 98/9procvičení

LV : S rýmy nejsou šprýmy aneb příběhy vysloužilého elektrospotřebiče  - seznámení s projektem, opakování  rozdílu mezi prózou a poezií . Na příští pondělí (středu) připravit pohádku, vypravování, rozhovor nebo báseň  na dané téma - uděláme soutěž a možná nejlepší pošleme do technického muzea

M - 45/ 9, 11 ( sešit + tabule)pětiminutovka  4x sečíst desetinná čísla, 49/10 - tabule 49/ 7, 8, 11, 12, ústně, 49/ 14 sešit         Dú 49/9

22.2. Čj - odvozování příd.- jmen od podstatných, procvičování příd. jmen ( sešity, společně s knihou , tabule ) 98/4, 98/5 , 99/ 6,7

M - sčítání desetinných čísel pod sebe  ( 48/5, 49/ 6a,b - sešit, tabule ), pětiminutovka - převody44/7 Dú PS str. 30 - bez cv. 5 - bude klasifikováno

 HEZKÝ KONEC TÝDNE  přeje Bar.

21.2.Čj - mluvní cvičení ( během něj někteří dokončili sloh z 20.2. ) slále přídavná jména : 98/1 d  ,e , 98/2,3 a částečně 4 - doma do škol. sešitu dopsat 2 řádky ze cv. 4 ( Tvoří-li se přídavná jména …)

M - G :Střed a osa úsečky - celá str. 38

dnes byla na návštěvě preventistka pí. Račková - pracovalo se výrazně lépe, věřím ,že společná opatření ke zlepšení kázně přinesou brzo ovoce v podobě lepšího zapojení žáků a soustředění na práci a méně vyrušování a zlobení i o přestávkách

20.2. Čj - mluvnice -procvičování přídavných jmen tvrdých a měkkých 96/2 + 97, Dú= dokončit PL

Upozornění : příští týden bude na známku 973 nebo 95/5 nebo 99/8

 sloh:nadepsání listu na vypravování , připomenutí podle 92/d , pak samostatné psaní

M - celou hodinu jsme věnovali opravě kontrolní práce

19.2. dnes velmi stručně ,neboť  M = opakovací test - celá hodina , Čj procvičování 95/7, 8 + 96/ 1,2

18.2. Čj - mluvnice : procvičování hlavně přídavných jmen - 94/4c, 95/ 5,6  Dú_ pracovní list ( Vaškovi přinese Eliška, Lucii přinese Jakub -udělejte celou druhou stranu a přineste po nemoci), ostatní jen cv.5

LV : Čtení k rozumu bystření - samostatná práce , power point: literární útvary

M - pětiminutovka 44/1, procvičování str.45, sčítání desetinných čísel str.48/1, 2, 3 + tabule

(zítra písemné opakování velká čísla, sčítání, odečítání , slovní úlohy),na středu nezapomeňte přípravu slohu

Vybírám 100Kč na SRPDŠ 

15.2. Čj - kontrola PL str.47, skloňování přídavných jmen str. 93.... Dú 94/2 druhý sloupek =14vět

M -procvičování rozkladu desetinných čísel str. 43, převody jednotek, nově: 43/13


14.2. stav chování většiny chlapců neutěšený

Čj - procvičování slovních druhů a druhů přídavných jmen na novém pracovním listě, "loudové" dokončí doma

M - G :kontrola dokončení práce  z minulého čtvrtka (dopočítat obsah jedné krychle) - splnilo pouze 6dětí! 6 dalších si nepřineslo sešity a modely krychlí , takže bylo obtížné pokračovat PS 39/1, nově povrch kvádru podle učebnice 47/ 2, 3, 4  … na příští čtvrtek je Dú: PS 39/3,4 + uč. 47/1


13.2.Č j - mluvnice : str. 91 - procvičování

Sl. _ str. 92 /d příprava ( koncept) samostatné práce na příští týden, mluvní cvičení na vylosované téma 3x

M - dělení - tabule 2 žáci -opět jen s nápovědou, procvičování desetinných čísel 41/12 + str.42

Dú na pátek neuvádím, protože i úkol z webu někteří nenosí ! Chci více pozornosti a samostatnosti

12.2. Čj - druhy přídavných jmen  str. 90-91 frontální práce s využitím učebnice, nástěnné tabule a tabule

M - násobilka ( rozcvička) , dělení - 2x u tabule na známku, desetinná čísla viz str.40 ( nakopírované) , 40 / 4,5 = Dú


11.2. Čj (mluvnice ) str.89 - 90 Přídavná jména : rod, číslo, životnost u muž. rodu, skloňování

Dú: skloňovat : starý dům, hezké děvče, hubený chlapec, malé auto  ( kdo byl šikovný, polovinu zvládl při hodině)

LV zamyšlení nad čtenářskými deníky- přednes několika ukázek, příprava na recitační soutěž : každý si připraví báseň o pěti slokách, kdo chce postoupit do " Sedčanské růže  " nesmí mít báseň z čítanky, potom četba o ND

M - diktát desetinných čísel u vybraných žáků na známku,  desetinná místa podle str. 37, 40 - převody jednotek s využitím desetinných čísel, samostatně 41 / 7a, b, c - dokončíme zítra


8.2.  Čj - závěrečné opakování o podst. jménech ( doma se žáci moc nepřipravili), přídavná jména- základní informace, otázky, příklady  -do sešitů ( 20 př. jmen vypsat , kdo nestihl = Dú )

M - Desetinná čísla - procvičování- protože nemůžeme  psát do učebnice, zkopírovala jsem str. 35

samostatná ( částečně skupinová)  práce s pěknými výsledky  Dú = procvičovat si násobilku!



7.2. Čj - shrnutí učiva o podstatných jménech  str.88 body 1-7 společně, body8 - 13 =Dú ( ústně )

slíbený a včera procvičený diktát 87/7 necelé

M - G :Povrch kvádru- kde se vyskytuje , 46/1,3,4,5, společně - zároveň psáno jako zápis do sešitů

= zkráceně podle 46/1 + 46/6 - výpočet obsahu, kdo nedokončil, dokončí do příštího čtvrtka+ vystřihnout z kopírovaných sítí alespoň dvě ( nezapomenout doma)

příští čtvrtek na začátku hodiny budou mít všichni na lavici otevřený sešit ke kontrole !

6.2. Čj - opakování str.86, procvičování str.87 , desetiminutovka / pády, vzory/

Sloh - stanovení témat pro mluvní cvičení : 1. Jak trávím svůj volný čas ( sport, hudba , hry..)

                                                                      2. Moje příprava na vyučování

                                                                      3. Co jsem naposledy četl(a)

                                                                      4. Zvířata                  5. Technika

v hodině str. 92 Vypravování ……..do slohových sešitů na 13.2. zjistit a) něco o Hynaisově oponě,

b) co je nakresleno na Alšových lunetách   c) co jsou lunety

M - slovní úlohy 3 vybraní žáci u tabule na známky  samostatná práce 35/ 12


5.2. Čj - procvičování : 86/1 , 82/2 a zítra si dáme diktátek / str.86-87/

M Dú : znázornění desetinných čísel neodevzdali všichni, navíc mnozí nedodrželi pravidla

dnes 34/3 / zápis desetinných čísel s chybami / -společně s kontrolou, společně též 35/7,8

samostatně 35/4 , na známky 34/5

4.2.  Čj - mluvnice - vzory kuře, stavení str. 85 , pod zápis ve škol. sešitě vlepit poučení

LV - bajky : čítanka str. 127, 128 + ukázky další z knihy Ezopovy bajky a Krylovy bajky, zápis do literárních sešitů

M  - slovní úlohy : dělení , desetinná čísla 33/ 7,8,9,10 + 34/1 + 35/6 - dokončit doma , kdo nestihl

30.1. Čj - str.87 - oči, uši       ,  oprava pravopis. cvičení, kontrola Dú ( nedokončeno)

Sloh : vyhodnocení líčení- procházka v zimě , osnova str.81

M - desetinná čísla : čtení , znázorňování , seznámení s praktickým využitím, Dú: 33/5 na pondělí

zítra máme Blok preventivních aktivit " 1. - 3. hod., vysvědčení, výuka dále podle rozvrhu

vysvědčení prosím podepsané hned po neděli vrátit


29.1. Čj procvičování str. 83, 84 , zápis, vlepení pravidel, 84/6 vypsali jsme podst. jména - Dú dokončit určení rodu, čísla, pádů

M: opakování dělení dvojciferným číslem, zkopírovaná pomůcka pro desetinná čísla - rozstříhat doma podle zadaných pokynů

28.1.  ČJ - mluvnice : vzory rodu středního - město, moře = procvičování, opakování 78/3b místo diktátu

LV - dokončení nejstarší literární útvary - kroniky, příště budou bajky - prosím přinést ukázky,    četba

M desetinná čísla - úvod str.32 ,procvičování, zápis viz růžový rámeček

25.1. Čj  procvičování skloňování podle vzorů město a moře, vytištěné přehledy gramatiky- do školních sešitů zatím vlepit jen ženské vzory

M .Poznáváme svět - pokračování počítání s velkými čísly, při kontrole školních sešitů zjištěny velké nedostatky v písmu a úpravě, někteří  výpočty nedokončují!

Hezký víkend přeje                                 Bartošová

24.1.  Čj - podstatná jména rodu ženského - vzor píseň , kost.... souvětí, zákl. skl. dvojice  79/2, 3

M - G procvičování a opakování v pracovním sešitě str. 34, 35  …… Dú : 35/ 6, 7

23.1.  ČJ - sloh : s využitím power-pointu " Pověst o bratru Palečkovi "  - procvičování osnovy a členění na odstavce ( dokončit za týden)

mluvnice : dokončení vzorů podst. jmen rodu ženského, opakování zákl. skladebních dvojic aj. jevů  ……… úkoly z ČJ  dosud neodevzdané - skutečně poslední termín zítra !!

M -slovní úlohy, dělení dvojciferným číslem …. samostatná práce podle učebnice str. 23, 24 … Dú24/5, 6

22.2.  ČJ -  kontrola úkolu ze včerejška - 5 žáků nesplnilo, celou hodinu jsme procvičovali hlavně vzor žena

M - kontrola 22/6 , velká čísla ´= procvičování  22/5, 23/ 1, 2, 3, 5

dnes není písemný úkol, opakovat !

21.1po týdnu se vracíme do zajetých kolejí 

ČJ - ml.- po kontrole školních sešitů : nutno dokončovat rozdělanou práci, psát opravy - bez chyb !při podtrhávání a označování skladebních dvojic používat pravítko a tužku

začali jsme s procvičování ženských vzorů podst.  jmen podle přehledné tabule + 77/ 1 - dokončit za Dú ( vypsat tučně vytištěná slova - v daném pádě , určit vzor , pád,  číslo

Lv - hodnocení čtenářských deníků - odevzdáno málo - poslední termín zítra

M - velká čísla viz. str 22


11.1. ČJ vyhodnocení kontrolní práce , procvičování podle učebnice 76/ 7-b,c,d,e

M  vyhodnocení kontrolní práce , obsah a obvod čtverce - výpočty : 19/1,2 ...čtení a psaní velkých čísel str. 21

příští týden, kdy bude polovina třídy na horách, mohou se ti, kterým prověrky špatně dopadly přihlásit na opravu - připravím testíky 

obě kontrolní práce jsou k nahlédnutí u mne, minule mi je děti nosily dlouho až to vypadalo, že mi je nevrátí a já je potřebuji jako podklady pro případnou kontrolu


10.1. ČJ -včera kontrolní práce, dnes procvičování vzoru předseda ( 74-75)

Sl. - včera líčení - zadán Dú na 23.1. podle uč. str. 71/1 - alespoň půl stránky

M - včera= příprava na kontrolní práci = opakování podle str. 16-17 ( Dú) - odevzdali téměř všichni

dnes kontrolní práce


8.1. M  - včera i dnes jsem zkoušela dělení dvojciferným číslem u tabule žáky, kteří dostali špatnou známku z testu a budu pokračovat - stále problém způsobuje neznalost násobení ! Také jsme opakovali převody jednotek,  porovnávání apod. a začali jsme průměrnou rychlost ( uč. str. 12, 14, 15 )

ˇČj : stále procvičujeme podst. jména rodu mužského, hlavně se zaměřujeme na vzor předseda ( str. 72-73) včera diktát - dnes jeho oprava s procvičením chyb 




4.1. M - procvičovali jsme různé jevy, které se objeví v testu - viz. str. 12 …. Dú : učebnice 12/11

Čj - procvičovali jsme podle učebnice str. 70, vzhledem k tomu, že se jim vše vykouřilo z hlavy, POUČENÍ jsme nedokončili a tak si část musí děti zapsat doma - tj.poslední 4 řádky

3.1. 2019  vítejte v novém  a doufejme , že úspěšném, roce

Čj - pomalu jsme se rozehřívali nad opakováním mužských vzorů podst. jmen ( 69/5 )

M:: plán bytu - spojili jsme rýsování s násobením ( obsahy čtverce a obdélníka )

 rozdala jsem známky za dělení před svátky - žáci a žákyně se 4 a 5 budou v Po a Út zkoušeni u tabule

také budou koncem příštího týdne testy z Čj a M

20.12 provedla jsem některé opravy - za nesrovnalosti se omlouvám *

protože toto je poslední zápis před Vánocemi, přeji všem krásné prožití vánočních svátků a do roku 2019* jen to nejlepší, zdraví , dobré znalosti, přátele a případně sportovní či umělecké úspěchy.  Bartošová

Dnes děti dostaly přihlášky na školu v přírodě, v pátek ještě vyzkouším ráno poslední recitátory a upozorňuji, že vyučování v naší třídě končí v pátek ve 12.hod.

19.12. M - G : Obsah obdélníku a čtverce uč. str.13 - vzorce + 13/ 1,2,3,4 + vlastnosti úhlopříček

Čj  pokračování skloňování podst. jmen r. mužského + problematika životnosti ( sněhulák, zástup..)

uč. str. 67,68      chvilku jsme věnovali slohu - vánoční přání

18.12. oprava chybného textu nedopadla nejlépe, po opravě z mé strany přepisovaly děti do sešitů - u některých jsem opět našla chyby, připomenuty výjimky psaní vi- : vidět, viset...

zadán úkol na prázdniny: SLOH podle uč. str. 63  NÁMĚT NA POVÍDKU - včetně OSNOVY

M - stále trvá problém dělení dvojciferným číslem - začala jsem procvičovat podle učebnice str. 11, slyšíc"!žbrblání" začala jsem znovu vysvětlovat postup - moje snaha se minula účinkem a následovalo připravené písemné zkoušení 12/11 hrůza- zítra mají děti možnost přijít v půl osmé do třídy na doučování 

Dú - do pátku  :  PS -    15/3, 17/6   ČJ ( oprava 20.12.) - 65/4, 67/7, 69/3 toto jsou stránky z učebnice a cvičení, ze kterých bude po prázdninách jedno vybráno jako diktát *

17.12.. Čj. - před nástupem na neschopenku jsem dětem připravila 2 pracovní listy, do jednoho z nich jsme dnes doplňovali např. koncovky a procvičovali nejen vzory pán, stroj, ale i sloveso v přítomném čase, shodu přísudku s podměte, vyjmenovaná slova..., ke konci hodiny pak byla oprava chybného textu

LV,Sloh - recitace básní Jaroslava Seiferta ( u někoho jako na kolovrátku ), následovala četba komiksu Cesta do hlubin Země - zápis do literárního sešitu

M :procvičovali jsme dělení dvojciferným číslem - stále dost velký problém, jenže při společné práci nedávají mnozí pozor a pak neznají postup, ten je však názorně v učebnici na str.9 !

za Dú - dokončit 11/5 do školních sešitů



Prosím, necháte-li dítě doma nebo někam jedete , pište SMS děkuji Bar.

5.12.    MIKULÁŠ   - děti potěšil ale zároveň nám poněkud narušil výuku                                                    Čj - dokončili jsme přehled s podměty a opakovali podle uč. str.62

M - G :PS 34/1, 35/5 , 36/ 4 ´= opakování obvodů, nově uč. str. 39 - kružnice a kruh - vše

Dú na středu 12.12  PS 34/3 , 35/1 + 36/6


4.12. Čj - včera i dnes : vytvořila jsem shrnutí podle učebnice na zvláštní pracovní list a podle něj procvičujeme a opakujeme shodu podmětů s přísudkem - různé varianty

včera jsem začala zkoušet básně - nejde jen o to, naučit se slova, jde i o přednes

M - včera jsme začali písemné dělení dvojciferným číslem a dnes pokračovali - učebnice str. 6 a 7

na procvičení  Dú PS 17/ 1,2


30.11. Čj - kontrola Dú,  na týž PL cv.4 prvních 8 oznámkováno , práce s učebnicí a tabulí  51/2, pokračování na str.52 - jen krátce   Dú = učebnice 51/16

v Po bude diktát - doporučuji pročíst 49/, 43/16, 51/14 + několik vět 51/13

M: dělení s desítkami, stovkami , tisíci .. str.4, pamětné dělení str. 5 : 4/1,4,5 +5/1a, b spol., slovní úlohy / výpočet + odpověď 5/ 2,3,4,5 vybraní žáci na známku


28.11. G = obvody obrazců podle str. 34 : vzorce - náčrt + cv. 1, procvičení 2,3

POZOR! příští týden mohou být jako test 34/ 5, 7, 8, 9

test z římských číslic nedopadl pro některé dobře, znovu si zopakujte podle str.46, bude další pětiminutovka

ČJ kontrola druhé části pracovního listu str.55 , poučení do sešitu a příklady

podmět rodu středního - pokračování , hlavně 0/12 oka, ucha, uši, oči - poučení do sešitu, samostatně 50/11b - pátek kontrola


27. 11. M - podle II. dílu str. 3 dělení 10, 100, 1000 cv.1 spol, cv. 4,3,2 samostatně - někteří na známku, pětiminutovka římské číslice

Čj - kontrola pracovních listů - podmět několikanásobný, nové prac. listy na několikanásobný podmět - str. 47 /2 Dú


PO -26.11 Čj  : kontrola čtvrtletní práce, procvičování shody přísudku s podmětem rodu středního,

vyhodnocení dopisů prarodičům,mluvní cvičení, příště dokončíme volné téma a společně zvolíme další témata - pak bude ml. cv. bez písemné přípravy

M- procvičování učiva ze str.54 a 55


23.11. M - 1x dodatečně kontrolní práce, ostatní samostatná práce  PS 9/1-5 dole, 20 celá - dokončit za Dú

Čj - 4x dodatečně kontrolní práce, ostatní shoda přísudku s podmětem na pracovní list a práce s učebnicí - podmět rodu středního  - obojí vyhodnotíme v pondělí


M - na čtverečkovaný papír jsme procvičovali souřadnice viz 51/ 1, 2, 3, 4

ČJ . opět jsme probrali pravidla psaní dopisu str. 45, na tabuli jsem načrtla, jak má vypadat úprava a děti pak psaly dopis prarodičům, mluvní cvičení byla velmi pěkně připravena, další Nela, Renatka , Matěj a Vašek se připraví na PONDĚLI, z mluvnice jsme procvičovali shodu - hlavně s podmětem rodu ženského 48/5b, 48/ 6 - vypsat základní skladebné dvojice a určit rod podmětu , dokončit doma  do pátku

Zítra jedeme plavat a tak nic nového ani úkoly z Čj a M nebudou



20.11. ČJ včera: psali jsme čtvrtletní prověrku a v literatuře četba s porozuměním se snahou o básnický projev . Do konce roku by děti měly přečíst ještě alespoň 5 knih, nejméně jedna od některého z autorů : Ludvík Středa, Jules Verne, Jack London, Jaroslav Foglar a některé Ezopovy bajky 

dnes jsme prováděli větný rozbor, určovali druhy slov a pak se zaměřili na příslovce 47/3a a začali jsme téma podmětu rodu ženského str. 48

M včera opak. + zlomky str. 52/ 1, 2, 3, 4, 5, 6 - společně, cv.7 samostatně Dú 52/8 - jen zlomek dětí nepřinesl, neb úkol nebyl včera na webu, příjemné překvapení dnes- při kontrole víkendového úkolu - 100% , dnes jsme procvičovali cvičení ze str. 53 , násobení jsem zadala s tím, že od některých si sešit vyberu a oznámkuji, ač mnozí již před zvoněním hlásili hotovo, z odevzdaných sešitů jsem radost neměla a známky tomu odpovídají 

Dú na pátek : PS 22/14


16.11. Čj - provedli jsme kontrolu cvičení , které děti dokončovaly doma a pracovali jsme na cv. 3 ze str. 47

M - probrána kontrolní práce z G - bude něco podobného příští týden jako testík - práce prosím v Po vrátit , procvičili jsme v učebnici  str 50/2,3,4,5,7        Dú : PS 21/3-7

Protože příští čtvrtek začíáme s plaváním, potřebují děti " Posudek o zdravotní způsobilosti účastníka " , osm dětí posudky ve škole nemá, tak buď přinese ten,který si loni půjčil kvůli táboru , nebo musí přinést nový - tiskopisy dostali, také prosím, aby přinesli poplatek  - děkuji  Bartošová


15.11. Dnes jen Čj : opakovali jsme vše o podmětu a přísudku - bída !dále jsme pracovali podle učebnice str. 46-47, první dvě věty 47/ 2a společně, zbytek do školních sešitů, v případě potřeby dokončit doma

místo matematiky byla sportovní akce DA-BA



14.11.  ČJ - sloh : procvičili jsme téma  - líčení a SMS ( str. 36 a 54 )

mluvní cvičení příště : Verča, Tobiáš, Eliška a Anetka, příští týden přinést dopisní papír a obálku

M  - psali jsme geometrickou část čtvrtletní práce



13.11. ČJ -přísudek holý, rozvitý, několikanásobný, slovesný jmenný se sponou... zápis do sešitu, procvičování - nejprve společně, ale většina se nezapojovala, tak pokračovali písemně

Dú  na pracovním listě cv. 7 a dokončit cv. 4, které mělo být dnes !

M - na úvod diktát římských číslic - čtyři dobrovolníci na známku u tabule, pak procvičování zlomků podle str. 48 a 49...…………..připomínám : na zítra rýsovací potřeby - bude druhá část čtvrtletní kontrolní práce  



12.11. ČJ :procvičovali jsme podmět a přísudek - viz pracovní list, cv. 4 na druhé straně dokončit ( Dú)

M : kontrola Dú, čtení římských číslic / moc to nejde a proto je opět Dú - dokončení strany 28 v pracovním sešitě) ,zlomky - viz učebnice str. 28 procvičování

Čj - LV povídání o domácí četbě, připomínám básničku, četba - hlasitá ! z čítanky , důraz na čtení s porozuměním     


9.11.Čj :podmět holý, rozvitý, několikanásobný - procvičování podle pravidel na str.38 ´+ 39/7, nestihli jsme 39/ 6 a proto je to Dú ( jen čtyři rozvité věty)

M : Římské číslice - pokračování , nakopírovala jsem dětem pracovní list, abychom toto učivo více procvičili. Pokud se děti soustředí, jde jim to dobře. Ale i tak je třeba procvičovat dále - Dú = PS 28/1,2,3

Hezký víkend                                                                                          Bartošová


8.11. Čj :str. základní větné členy , str.38 rozvité větné členy  cv. 38/3 od třetí věty písemně ( kdo nedokončil, dokončí doma.

M :Souřadnice opakování podle učebnice str.45, procvičování v pracovním sešitě 40/ 1,2 spol., 

40/3 ve dvojicích


Zápis za 6.11.  a 7.11. Čj- procvičovali jsme gramatiku - diktát podle 33/29 a základní větné členy podle str. 37

v M jsme začali římské číslice a k nim probrali slovní úlohy a rovnost a nerovnost ze str. 46 a 47

dnes 7.11. jsme první tři hodiny věnovali " Bloku preventivních aktivit " zaměřených na škodlivost kouření

Začínám psát nově, snad to tak půjde i dál - dnes začínáme nový týden a je 5.11.

Čj : Shrnutí učiva o  SLOVESECH podle str. 34 , písemně 35/9 - co nedokončili, dokončit doma

LV : čtenářské deníky někteří odevzdali již dnes, ostatní příští pondělí , tedy  12.11. , četli jsme si básně Jaroslava Seieferta  str. 16, 48, 94 - jednu z nich si dítě vybere a naučí- termín do 3.12. 

M : probrali jsme částečně  " Na poště " str. 44 - většinu procvičili loni a tak jsme načali  souřadnice


Čj. : v mluvnici (Ml. ) jsme došli dna str. 10 a vyplnili první pracovní lis / cvičení na stavbu slova a psaní y- ,i-  uprostřed a na konci slova

první diktát jsem jen obodovala, pravopisné cvičení jsem již oznámkovala

: první byl z pracovního listu na 18.9 , nový máte na Po 24.9 z učebnice 9/8c a na LV / literární výchova / přinést na Po ukázku odborného textu!

M : v pracovním sešitě máte za úkol (starý ) dokončit na str. 4 cv. 3,4

podle učebnice jsme opakovali sčítání a odčítání a začali jsme dělení a násobení jednociferným  číslem ,oboje dělá dost velké problémy a proto je třeba, abyste si doma procvičovali.

Slovní úlohy jste zvládali docela dobře. Máme ale velký problém : pomalé tempo a to musíme změnit!

Dú: učebnice str.18 /1 

přeji hezký víkend  Bar.


24.9.Čj-mluvnice : dokončili jsme cvičení na základní skladebné dvojice  10/14

do škol. sešitů jsme si zapsali na připomenutí obsah dolního rámečku na str.10 - zopakujte si

doplnili jsme si na druhý pracovní list cv.2 ( pod botami) , Dú neodevzdalo 8 žáků!

M: ústně jsme procvičili podle učebnice 18/1  ( pomalé tempo ) a začali jsme se věnovat převodům jednotek délky - viz tabulka nahoře na str.19

písemně cv. 19/1 _ následná kontrola...…… dobrovolná Dú . uč. 16/5 - pište do sešitu na Dú zezadu

LV : věnovali jsme se odbornému textu, materiál si nepřineslo 7 žáků .. ostatní žáky chválím,přinesli si zajímavé texty , prosím pořídit si na LV sešit 524  

někteří ještě nepřinesli peníze na pracovní sešity a ŽK - 170 Kč,prosím o urychlené vypořádání

nově vybírám 50 Kč na divadlo dne 2.10.  Děkuji Bar.

25.9. ČJ uč. str. 10 předpony roz- ber- vz-  procvičeno ústně, str. 11 cv. 17, 18, 19 ústně, písemně z cv. 18 rozepsat do dvou sloupců slova s předponou a zvlášť slova s předložkou

Dú na zítra : 11/ 19 d,e

M :  podle učebnice str. 18 cv. 3,4,5,6,7  - při samostatné práci nutno stále kontrolovat

Dú - na Po : pracovní sešit str. 5 cv 1,2,3

27.9.  Čj - procvičovali jsme předložky a předpony ze str.12-13, pro většinu je úkol jen ústní- zopakovat si toto učivo

protože mnozí ale nepřinesli druhý Dú, přidávám jim k tomu mimořádný str.13 / 25  ! jsou to : Hájek,Halaš, Chomátová, Poslušný, Říha, Soukup T.,Valovičová 

M - geometrie : po rychlém diktátku jsme procvičovali vlastnosti geometrických obrazců, přímek a polopřímek, protože G máme až za týden , tak Dú je na 4.10. a to v pracovním sešitě 31/1,2

přeji hezký prodloužený víkend Bar


3.10.

M : PS:dokončení str.5, str. 8´= převody jednotek délky cv. 1 až 6- ústní kontrola

      učebnice :str.19,20 převody jednotek délky - doma dokončit 20/5

Čj : dokončili jsme str. 13 a pokračovali na dvoustránce 14-15  , pro nesoustředěnou spolupráci bylo cv. 15/30a písemně , ústně pak 14/29 + opakování skupin -bje-,- vje- ,- bě-, - vě -,  Dú na pátek 15/30b...….POZOR: ze cv. 30 očekávejte diktát !

pětiminutovka / předpony bez- roz- …,psaní ů ,ú /

Sloh : popis  viz. str. 17, na začátku každého slohu bude krátké slovní cvičení - pro začátek volné téma a to 3-5 souvislých vět , příště : Ondra / ten má chování ve škole /, Jakub Ř. a Vojta

LV pokračovali jsme odbornou literaturou - zajímavé články

4.10.

Čj  procvičili jsme na pr. listu stavbu slov, zkontrolovali a zdůvodnili si práci z minulé hodiny tj. 15/30a a zapisovali si úvodní informaci k předponám z-, s-, vz-

M - G : začali jsme s pracovním sešitem str.32 a zopakovali si vztahy mezi přímkami - opět připomínám, že když si něco kontrolujeme, musíte si v sešitě doplnit či opravit,pokud nebylo vše v pořádku !  s učebnicí jsme si zopakovali trojúhelníkovou nerovnost dle str. 10

POZOR ! spěchali jste na Pv  a tady máte úkol na příští čtvrtek : pracovní sešit 32/ 4a,b + 33/4 

5.10. 

ČJ : seznámili jsme se s pravidly pro psaní předpon z-,s-,vz-  tato pravidla máte vytištěná, tak si je vlepte do školního sešitu, zopakujte si je včetně cvičení , které v sešitě máte

M :opakovali jsme pamětní násobení a začali jsme jednotky hmotnosti

dobrovolný Dú : PS 9/ 1,2,3 formou projektu

přeji hezký a slunečný víkend, hodně se ohybujte, ať se vyřádíte                                 Bar

9.10. Čj včera jsme při LV dokončili problematiku odborné literatury, až na jednoho žáka si všichni připravili  pěkné příspěvky .První týden v listopadu provedu kontrolu čtenářských deníků.

v mluvnici stále procvičujeme předpony  a dnes jsme přešli na  význam slov : slova jednoznačná a mnohoznačná, slova citově zabarvená viz str. 18 - společně cv.1, samostatně cv. 2 - kontrola

 D.ú = 18/ 4                   zítra na sloh nezapomenou mluvní cvičení: Ondra, Jakub Ř.,Vojta a Dominik

M : stále " válčíme " s převody jednotek, při tom procvičujeme hlavně násobení a dělení pamětní i písemné / str. 27 /        zítra čekejte desetiminutovku na násobení             HEZKé  odpoledne  !

10.10 - hezké datum, což!

M - na desetiminutovku nedošlo- odklad na Pá, protože několik žáků nepochopilo ani po opakované nápovědě včerejší počítání stovkových čísel / Ti co pochopili, mají většinou za 1 /. tak jsme si to ještě jednou vysvětlili a děti dostaly možnost si počítání zopakovat a doplnit, ostatní pak pracovali v PS na str. 10 - zde budou průběžně pokračovat i příští týden a mohou si procvičovat i doma, pak jsme pracovali s učebnicí na str. 28 , plánovaný úkol došel změny / odlišnost v nové učebnici  a tak Dú na Po 15.10 je : str. 28/ 2,3,4,5

ČJ - sloh : mluvní cvičení se povedlo / až na jednoho /, na příští týden si jej připraví všechny tři Lucinky  a Lukáš = volné téma, dále jsme se věnovali popisu - na příští St si děti připraví buď vlastní popis věci, nebo si mohou nějaký popis najít a vystřihnout či zkopírovat , ale hlavně donést 

        mluvnice : práce s učebnicí  18/ 4a,b,c , 19/ 5,6,7 . Sedmičku měli po procvičení napsat, odevzdala polovina  UPORONĚNÍ : cv.7 a 9 mají důležitou info v zadání !

11.10  Čj.   začali jsme slova protikladná / jsou jasná / , souznačná a souřadná / obtížnější /

slova významem nadřazená a podřazená ( jen jsme naťukli)  str. 20/10, částečně  " Zopakujte si "

na závěr pro procvičení z nového pracovního listu předpony

M - G opakujeme úhly - učebnice str. 14 + 15/2 , PS str. 43 - někteří mají hotovo cv. 2,někteří pomalejší a ti bez PS dokončí doma a všichni k tomu cv.1 - to je Dú na Po 15.10

připomínám, že na geometrii je nutno nosit rýsovací potřeby včetně kružítka

12.10. poslední den v týdnu nás bylo opět méně, a tak přeji marodům brzké uzdravení a snad v Po už budeme všichni

Čj. napsali jsme si diktátek a pokračovali s učivem na str. 20 a docela nám to šlo, vrátila jsem dětem sešity školní po kontrole- pokud je třeba něco doplnit, tak doplňte !Kromě nemocných mi pět sešitů chybělo a jen 2 z nich mi sešit po hodině odevzdali, takže Pepa, Viola a Dominik budou v Po stát před hodinou se sešitem u stolku !  Jen 6 zápisů je úplných a pěkně vedených.

M nejprve jsme se rozehřáli desetiminutovkou na násobení jednomístným číslem a pak jsme přešli na násobení víceciferným číslem podle str. 30 - společně / u některých brzdí neznalost malé násobilky ) a úspěšně

a tak Vám všem přeji i úspěšný a pohodový víkend                                       Bar


a opět je tu nový týden - prosím rodiče, pokud není dítěti ráno dobře, nechte jej doma

                                         na propustku pro dítě nezapomínejte připsat , že přebíráte za dítě právní zodpovědnost                                                                                           děkuji Bartošová

Čj. : opravovali jsme první diktát a to nás dost zdrželo  , procvičili jsme cv. 21/14 a 22/1b a zopakovali jsme některá pravidla ze str. 22                Dú : vypsat základní skladebné dvojice 22/1b zde mělo být 21/14 a chválím děti , že si všimly překlepu , uvedené cvičení jsem chtěla dělat při hodině, ale nestihli jsme jej  ( doplněno 16.10 )

M :procvičovali jsme násobení  a slovní úlohy hlavně podle str. 30,naťukli jsme násobení s nulou 

viz. PS str.13

16.10. ČJ na rozehřátí diktátek - 6vět 19/9 pak jsme začali opakovat slovní druhy - děti mají ze 4.třídy šikovnou pomůcku, nechť si ji nosí s sebou, stihli jsme jen cv. 1 na str.22

prosím opakovat stále slovní druhy, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon 

M pokračovali jsme v násobení trojciferným číslem 30/5 - některé jsem oznámkovala, na tabuli 31/1 společně na tabuli 31/5 - násobení čísly s nulou- dokončit doma do školního sešitu

17.10. Čj - ml. na rozehřátí dopňování z- ,s- na pracovní list, 23/3 ústně, 22/2+23/6 na tabuli (každý jeden výraz ) + kontrola

Sloh - mluvní cvičení velmi pěkné , příště : Sebastian , Dominik , Ondra , Filip - vyberou si nějakou osobnost pojící se k našemu kraji

procvičovali jsme popis pracovního postupu, na příští středu si každý promyslí, co bude popisovat ( může si i připravit " tahák")

M písemné násobení a dělení 32/7, 32/2 - po kontrole rychle a zpaměti slovní úlohy 3-6 a šlo to dobře      Dú na Pá : PS 13/3  ( bude následovat kontrola PS, proveď si kontrolu )

18.10. Čj - rozcvička na s-, z-, vz- ústně, potom písemně, dále slovesa 25/1 celé

M - G znovu upozorňuji na nutnost nosit rýsovací potřeby včetně kružítka !

jako rozcvičku jsem měla v plánu  v PS na str.33 grafické sčítání a odčítání úseček, vzhledem k tomu, že děti tvrdily, že to neznají , věnovali jsme tomu více času - na procvičení mají jako Dú na zítra PS 33/3 - velmi jednoduché a rychlé. PS budu zítra vybírat a kontrolovat nejen úkoly, ale jestli děti mají vyplněné vše, čemu jsme se věnovali, dále jsme se věnovali úhlům podle učebnice str.15 celá geometrie nám moc nešla

19.10.  Čj dokončili jsme str.34/4,  procvičovali ze str. 25 cv.2 - ústně ( čtyři rušiči psali zvláštní cvičení ),  domů žáci dostali pracovní listy, na nichž na známku vyplní cv. 8,9,2 , doporučuji prostudovat opravená cvičení

 M - do PS  na rozehřátí násobení 13/4 , pak jsme se věnovali nerovnostem podle učebnice str. 33

přeji krásný a klidný víkend                                                                                          Bartošová

22.10. + 23.10. 

Čj - zopakovali jsme si některé vlastnosti sloves podle str.26.-27 a cvičení ze str. 27

dnes jsme začali SLOVESNY' ZPŮSOB  - celá kapitola ze str. 28.-29.

M -procvičili jsme několik příkladů na nerovnost str.38 a několik slovních úloh, dnes jsme se zaměřili na jednotky času dle učebnice str. 35  PS str. 7 . Pro časovou nedostatečnost jsme nestihli 35/ 2b,c = Dú do školních sešitů

Protože koncem týdne vyvrcholí oslavy ke stému výročí vzniku republiky, shrneme si , jak na žáky zapůsobily různé informace, které se na ně v průběhu roku valily ze všech možných stran a při slohu ve středu 31.10. si uděláme menší projekt. Chci od dětí , aby zaznamenaly své pocity i získané znalosti a informace a doplnily je výstřižky, fotografiemi a dalším materiálem. Zajímá mě např. které období tohoto významného století je nejvíce zaujalo, které osobnosti poznali, zda byly na nějaké oslavě k výročí apod. - přinesou si zmíněné podklady, fixy příp. využijí to, co mají v kufříku na Vv. Doufám, že se budou mít čím rodičům na TS pochlubit .

Celá škola se zúčastní v pátek 26.10.  položení věnců k pomníku padlým zde v Jesenici

24.10. Čj - sloh - část hodiny věnována dotazníčku a zdraví, zbytek hodiny mluvní cvičení - dozvěděli jsme se něco o J. Sukovi, Vítku z Prčice a J. Krčínovi, popis pracovního postupu- psali podle " připravených " materiálů . Stále máme problém s tím, že děti neumí zvednout ruku, když něčemu nerozumí a pak zbytečně ztrácí čas, než na to přijdu !

mluvnice- napsali jsme část cvičení 29/ 14, které jsme včera dělali ústně a dále procvičovali oznamovací způsob sloves učebnice str. 29 a 30 , dostali známky za domácí víkendovou práci s pracovním listem, našli se i tací, kteří úkol nevypracovali - za tři cvičeníčka jsem dávala jednu známku ( můžete si prohlédnout při TS

M -pokračovali jsme jednotkami času ústně a písemně 35/ 8,9, 36/1 a 36/3,5,6,7 -kdo při hodině nepracoval , musí dokončit doma  tím pádem toho budou mít více, protože stále trvá úkol z PS 7/4,5,6 z 22.10.

Procvičování doma je důležité, aby dítě mohlo aktivně a bez špatného pocitu spolupracovat při hodině a aby si lépe osvojilo nové dovednosti.

V pátek si napíšeme opakovací test z matematiky, pokud někdo nepříjde, bude ho psát po návratu do školy.

25.10. Čj - procvičovali jsme slovesa 30/ 20 a,b - práce do sešitů a na tabuli a ústně

M- G  čtverec,obdélník a jejich úhlopříčky, vlastnosti úhlopříček podle str. 22-23, do sešitů 22/2,k tomu podle 23/1 vlastnosti úhlopříček + 23/ 3,4

dobrovolný Dú : 23/ 5,6

26.10. Čj - slovesný způsob rozkazovací str. 31, D/ : opsat ) patřičně upravené) do domácích sešitů z pracovního listu 11/3, 12/3a 14/4  - tato cvičení jsou mj. přípravou na kontrolní práci v listopadu

M - psali jsme kontrolní práci, žádný nový úkol ( mají ze včerejška geometrii )

Připomínám, že ve středu hned první hodinu máme projekt ! Ohlasy na oslavy založení republiky "

Přeji hezký a zdravý víkend i podzimní prázdniny                                                Bartošová

a máme tu poslední říjnový den tj. 31.10

ČJ : při  slohu jsme se věnovali projektu - musím pochválit děti, které se velmi pěkně připravily a přinesly zajímavé materiály : Lucka Š., Nela, Renata, Sebastián, Lucka P. , Verča , Anetka, Pepa, Lukáš J., David, Dominik a Matěj - ostatní se nepřipravili a tak téma zpracovávali písemně

Výsledná práce bude vystavená na chodbě a rodiče ji mohou vidět při TS.

Při mluvnici jsme pilně procvičovali rozkazovací způsob společně, písemně , na tabuli a doufám, že už všichni pochopili

M - zhodnotili jsme čtvrtletní práci a pokračovali v procvičování násobení víceciferným číslem - dnes hlavně čtyřciferným , problém mají děti, které ještě neumí malou násobilku- doporučila jsem vytvořit si tabulku, tím se to dítě učí a navíc dovolím v některých případech po nějakou dobu používat při práci 

1.11. ČJ - provedli jsme rozbor úkolu, který byl o prázdninách , dva "dárečkové" ,kteří se na to vykašlali , přinesou zítra, nebo si je příští týden budu muset nechat po vyučování ve škole

Hlavním bodem byl však slovesný způsob podmiňovací - viz str. 32

M - G : vlastnosti a konstrukce trojúhelníka, zejména pravoúhlého - str. 29 - dost náročné

Upozornění : od zítřka začnu psát nahoru , abyste nemuseli dlouho hledat ! - to se mi nepovedlo,tak pokračuji zde :

2.11. M dokončili jsme str.37 a pustili se do nerovností - nutno více procvičit Dú PS str. 16

ČJ chtěla jsem pokračovat podmiňovacím způsobem,ale dostali jsme se k němu oklikou přes cv. 33/29 - tři psali na tabuli a pak jsme zdůvodňovali . Dú 34/30  

i když máte dost úkolů, tak přeji hezký víkend                                                        Bar.




  ! !


Bouquet, Václavské náměstí 1, Praha, 110 00, +420 100 123 456
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky